Czas: 17 stycznia 2013
Godzina: 9:00 – 16:00
Lokalizacja:SPNT, Sosnowiec, ul. Wojska Polskiego 8
→ targi innowacji i przedsiębiorczości,
→ doświadczenia naukowe i eksperymenty,
→ komputery przeszłości i roboty przyszłości,
→ innowacje, które tworzą przedsiębiorstwa,
→ dyskusja o współpracy samorządu z przedsiębiorcami – gość specjalny Pikniku: Robert Gwiazdowski – Prezydent Centrum im. Adama Smitha,
→ Garść informacji o tym, jak wiedzę przekuć w biznes.
9.25 – 10.10 Biznes plan w praktyce – Paweł Repeta
10.10 – 10.30 Anioł Biznesu czyli zastrzyk kapitału i wiedzy – Przemysław Jura, Prezes Zarządu Instytutu Nauk Ekonomicznych i Społecznych
10.30 – 10.45 Przerwa
10.45 – 11.30 Komercjalizacja wiedzy czyli jak wdrożyć pomysł do biznesu – Katarzyna Papież-Pawełczak
11.30 – 11.45 Przerwa
11.45 – 12.30 Lekcja przedsiębiorczości według Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości – Mateusz Maik
12.30 – 13.15 Innowacje w myśleniu – otwórz umysł na nowe sposoby działania – .bringMore advertising
13.15 – 13.30 Przerwa
13.30 – 14.15
.
13.30 – 14.15
Jak wypromować swoją firmę i wyróżnić się na rynku? Przygotowanie strategii Public Relations – Krystian Dudek, Grupa PRC
Samorząd-inicjator biznesu? – panel dyskusyjny z udziałem Roberta Gwiazdowskiego – Prezydenta Centrum im. Adama Smitha, część I
14.15 – 14.30 Przerwa
14.30 – 15.30 Samorząd-inicjator biznesu? – panel dyskusyjny z udziałem Roberta Gwiazdowskiego – Prezydenta Centrum im. Adama Smitha, część II
Zapraszamy na odbywające się jednocześnie targi innowacji i przedsiębiorczości, wystawę komputerów z przeszłości, pokazy doświadczeń naukowych i eksperymentów, robotów i innych innowacyjnych technologii.
Galeria zdjęć z Pikniku Wiedzy (17.01.2013)
Pobierz pliki
Anioł Biznesu, czyli zastrzyk kapitalu i wiedzy (, )
Biznes plan w praktyce (pdf, 771,87 KB)
Komercjalizacja wiedzy – czyli jak wdrożyć pomysł do biznesu (, )
Numer Stoiska |
Nazwa Wystawcy |
Numer Stoiska |
Nazwa Wystawcy |
|
1 | GLASINI | 18 | Wydział Transportu, Politechnika Śląska, Katedra Logistyki i Transportu Przemysłowego | |
2 | Biuro Współpracy z Gospodarką, Uniwersytet Śląski w Katowicach | 19 | Ultrapatent | |
3 | Cadelan Sp. z o.o. | 20 | NTI Sp. z o.o. | |
4 | Wyższa Szkoła Medyczna w Sosnowcu | 21 | Górnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. | |
5 | Instytut Technik Innowacyjnych EMAG | 22 | Śląska Wyższa Szkoła Zarządzania im. Gen. Jerzego Ziętka w Katowicach | |
6 | Centrum Innowacji i Transferu Technologii Politechniki Śląskiej | 23 | AT GROUP S.A. | |
7 | Wydział Rozwoju Regionalnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego | 24 | Śląski Uniwersytet Medyczny w Katowicach | |
8 | Śląskie Centrum Przedsiębiorczości | 25 | Polygen Sp. z o.o. | |
9 | Security Training and Consulting Sp. z o.o. | 26 | Polsoft Engineering Sp. z o.o. | |
10 | „Czysty Mur” | 27 | Wyższa Szkoła Humanitas w Sosnowcu | |
11 | Instytut Nauk Ekonomicznych i Społecznych | 28 | Wyższa Szkoła Zarządzania Ochroną Pracy | |
12 | „Biochefa” Farmaceutyczny Zakład Naukowo-Produkcyjny | 29 | MAKROGEO S.C. | |
13 | .bringMore advertising | 30 | Instytut Techniki i Aparatury Medycznej ITAM | |
14 | Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej | 31 | Fundusz Górnośląski S.A. | |
15 | Park Naukowo-Technologiczny „Technopark Gliwice” Sp. z o.o. | 32 | VIS Media Sp. z o.o. | |
16 | Ekoinwentyka Sp. z o.o. | 33 |
Instytut Informatyki, Uniwersytet Śląski w Katowicach |
|
17 | Future Processing Sp. z o.o. |
POZOSTALI WYSTAWCY
SIMPLE Sp. z o.o. |
Toyota KONSEK |
Stowarzyszenie Miłośników Zabytków Informatyki |
Dziennik Zachodni |
Nasze Miasto |
Expo Silesia |
Telewizja Katowice |
e-student.pl |
Spinacz Magazyn Studencki |
sosnowiec.info.pl |
Radio Studenckie Egida |
Miasto Jaworzno |
Projekt „Naukowy biznes” realizowany jest w okresie od 01 listopada 2011r. do 30 września 2013r. w ramach Poddziałania 8.2.1 „Wsparcie dla współpracy sfery nauki i przedsiębiorstw” Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki przez MEGREZ Sp. z o.o. Grupę docelową projektu stanowią: studenci, absolwenci, doktoranci oraz pracownicy naukowi śląskich uczelni. Celem głównym projektu jest zmiana nastawień społecznych i pogłębienie kultury przedsiębiorczości w środowisku akademickim i naukowym w woj. śląskim.
Cele szczegółowe:
- Zbudowanie wizerunku przedsiębiorczości akademickiej jako efektywnego sposobu wykorzystania potencjału i wiedzy zdobytej na uczelni w rozwoju zawodowym wśród studentów, absolwentów, doktorantów, pracowników naukowych śląskich uczelni wyższych.
- Przełamanie stereotypów i mitów dotyczących przedsiębiorczości wśród odbiorców kampanii informacyjno-promocyjnej.
- Stymulowanie powstawania pomysłów (w tym innowacyjnych, niestandardowych) oraz inspirowanie do działania w zakresie prowadzenia własnej firmy.
- Zachęcenie absolwentów, doktorantów, pracowników naukowych śląskich uczelni wyższych do zakładania własnej firmy poprzez ukazanie korzyści wynikających.
- Z prowadzenia działalności gospodarczej oraz szans płynących z otoczenia, jak również dostarczenie niezbędnej wiedzy.
- Stymulowanie studentów, absolwentów, doktorantów, pracowników naukowych (grupa docelowa) do wyboru tematów prac dyplomowych/naukowych będących odpowiedzią na potrzeby gospodarki.
Działania te realizowane są między innymi poprzez kampanię informacyjno-promocyjną. W ramach kampanii wykorzystywane są różne kanały komunikacji i powstają następujące produkty:
- Emisja reportaży telewizyjnych,
- Emisja artykułów prasowych,
- Organizacja pikników wiedzy,
- Organizacja spotkań informacyjnych na śląskich uczelniach,
- Organizacja konkursu dla studentów w dwóch kategoriach,
- Rozszerzenie o dodatkowe moduły i instrumenty istniejącej platformy internetowej www.slaskie- innowacje.pl i jej aktualizacja,
- Opracowanie i dystrybucja materiałów informacyjno-promocyjnych.
Zapraszamy na stronę „Naukowego biznesu”